Proeftraining plannen

Een game om te leren reanimeren

2 april 2024
Elke week krijgen 300 Nederlanders een hartstilstand. Door te reanimeren kun je de overlevingskans van een slachtoffer verdubbelen. Toch weet 75% van de Nederlanders niet hoe dit moet... Hier moet verandering in komen!
20% van de middelbare scholen biedt al reanimatieonderwijs aan. De andere scholen noemen vaak tijd en geld als reden waarom ze dit nog niet doen. De missie van Hartveilige School is om alle scholen in staat te stellen reanimatieonderwijs aan te bieden. Om dit mogelijk te maken hebben wij een game ontwikkeld waarmee scholieren spelenderwijs leren reanimeren.

Hoe werkt de game?
Twee leerlingen nemen rondom de pop plaats. De challenge is on! De game laat spelers oefenen op de pop met de stappen van een reanimatie zoals borstcompressies geven en de AED aansluiten. De sensoren in de pop meten wat spelers doen. De app geeft feedback op basis van deze metingen zodat spelers scores kunnen halen en hun vaardigheden kunnen verbeteren.Als de spelers er klaar voor zijn, kunnen ze de uitdaging aangaan om de hoogste score te halen. De score komt niet alleen op hun certificaat, maar ook op het digitale scorebord. Leerlingen strijden tegen klasgenoten en zelfs tegen andere scholen! Binnen een lesuur zijn de leerlingen bekend geraakt met reanimatie en halen ze hun certificaat.

Aan de slag
Met ons lespakket kunnen scholen makkelijk aan de slag met onze game. Het lespakket bevat al het benodigde materiaal en toegang tot de game voor alle spelers. Voordat de school aan de gang gaat leggen wij uit hoe de poppen en de game werken zodat jullie gelijk aan de slag kunnen.

Samen met alle scholen willen we zorgen dat het programma op grote schaal wordt ingezet en Nederland een stukje veiliger wordt. Ook benieuwd hoe de game werkt? Tijdens de proeftraining kan je samen met collega's ervaren hoe de game werkt en hoe jullie deze kunnen inzetten.
Ook een Hartveilige School worden?
Leer jouw leerlingen reanimeren met onze game en maak jouw school Hartveilig!
Meer informatie Accepteren