Hoe word je een Hartveilige School?
Aan de hand van deze 3 stappen leren jouw leerlingen reanimeren
Wat goed dat je het belangrijk vindt dat leerlingen leren reanimeren. Zullen we samen kijken of ons programma bij jou past? Wij komen langs op jullie school om een proeftraining voor jou en collega's te geven. Dit is een mooie manier om te kijken of ons Hartveilige School programma overeen komt met jullie wensen.

Docenten bijscholing
Leuk, onze methode komt overeen met jullie wensen! Wij brengen het materiaal langs en scholen de docenten bij. De bijscholing bestaat uit een reanimatiecursus en praktische tips over onze methode. Zo kunnen jullie vol zelfvertrouwen aan de slag gaan.
Liever dat wij de training geven?

Dat kan natuurlijk ook! Dan organiseren we graag een Hartveilige School dag op jouw school. Wij komen langs in onze hartjespakken en leren per dag tot 150 leerlingen reanimeren.
Leerlingen trainen
Maak de klassen aan die je gaat trainen via het docentenplatform en leg de reanimatiepoppen klaar. De leerlingen verbinden hun telefoon of tablet met de reanimatiepop en de training kan beginnen! De poppen heb je het hele jaar tot jouw beschikking dus het implementeren is extra flexibel.

Download lesbrief
Gefeliciteerd!

We kunnen jullie nu ook verwelkomen als Hartveilige School: een school die staat voor veiligheid en actieve participatie in de maatschappij door jongeren in aanraking te brengen met reanimatie. Jullie krijgen ons gevelbord toegestuurd.

Hartveilig worden
Hoe kom ik aan reanimatiepoppen?
De reanimatiepoppen stellen wij het hele jaar beschikbaar. Zo kan elke school makkelijk van start!
Mogen jongeren reanimeren?
Iedereen mag reanimeren, of je nou een certificaat hebt of niet. Niet iedereen zal handelen bij een ongeval, maar door op jonge leeftijd te leren wat je moet doen is de kans wel groter dat je iets doet. Vanaf 18-jarige leeftijd mag je ook burgerhulpverlener worden. Dan wordt je opgeroepen als er een reanimatie in de buurt plaatsvindt.
Krijgen leerlingen een reanimatie of ehbo certificaat?
Leerlingen die de training volledig afronden krijgen een Hartveilige School certificaat van deelname met hun behaalde score.
Voor welke leerlingen is het programma bedoeld?
De methode wordt ingezet bij leerlingen van de onder- en bovenbouw van het Voortgezet Onderwijs, MBO en HBO scholen. De game is zo ontwikkeld dat er voor iedere leeftijd en niveau veel te leren valt. Het blijft uitdagend, omdat spelers steeds hogere scores kunnen halen. Lukt het jou de perfecte score te halen?