Aan de slag
Proeftraining plannen

Het Valuascollege traint 2.000 leerlingen in reanimatie

29 februari 2024
Bij Hartveilige School dragen wij samen met scholen ons steentje bij aan een veilige leefomgeving. Onlangs zijn we samen met het Valuascollege in Venlo een ambitieus project gestart: het trainen van ruim 2.000 leerlingen in reanimatie.
Dit schooljaar heeft het Valuascollege besloten om alle leerlingen te leren reanimeren. Onze interactieve game-gebaseerde training bleek de perfecte manier om dit op zo'n grote schaal te doen. De game maakt de training niet alleen leuk en boeiend voor de leerlingen, maar ook efficiënt.

Goed gepland
Het bestaande lesrooster kon gewoon behouden blijven. De docent van het uitgeroosterde uur vergezelt de klas naar een van de twee lokalen waar de training wordt gegeven en binnen het lesuur sluiten leerlingen de training af met hun certificaat.

Omroep Venlo heeft een video gemaakt die een kijkje achter de schermen geeft. In de video ziet je dat leerlingen door middel van directe feedback worden uitgedaagd om te oefenen en in het toernooi een score voor op hun eigen certificaat halen.

Bryan Raaijmakers, docent LO en een van de initiatiefnemers van het project, deelde zijn persoonlijke motivatie achter dit initiatief: "Zelf heb ik meegemaakt hoe een reanimatie ervoor kan zorgen dat iemand een hartstilstand overleeft. Mochten mijn leerlingen ooit in een situatie komen waarbij reanimatie nodig is, hoop ik dat zij zich krachtig voelen en kunnen handelen."

Een veiligere toekomst
Met dit project heeft het Valuascollege terecht de titel "Hartveilige School" verdiend. We zijn dankbaar dat we deel hebben mogen uitmaken van deze ambitieuze stap en kijken ernaar uit om nog meer scholen te helpen bij het creëren van een Hartveilige omgeving.
Ook een Hartveilige School worden?
Leer jouw leerlingen reanimeren met onze game en maak jouw school Hartveilig!
Aan de slag
Meer informatie Accepteren